• 40 jaar ERP-ervaring
  • ERP door en voor fabrikanten
  • Lean manufacturing
  • Evenementen
  • Laatste nieuws
  • Persberichten

Frencken Europe neemt GLOVIA G2 bedrijfsbreed in gebruik

icon_pdf_bigDownload PDF

nieuw ERP zorgt voor transparantie, wendbaarheid en eenduidigheid

EINDHOVEN, 24 februari 2014 – Frencken Europe BV, de high-tech toeleverancier en producent van hoogwaardige onderdelen en systemen voor de medische-, halfgeleider- en analytische industrie, heeft op 3 februari 2014 GLOVIA G2 in gebruik genomen. De ERP-oplossing van Glovia International ondersteunt het gehele bedrijfsproces bij Frencken, van offerte-aanvraag, planning en productie tot de financiële administratie. 100 medewerkers verspreid over 4 vestigingen werken dagelijks met GLOVIA G2.

“In de sectoren waarin Frencken actief is, zie je dat de grote OEM’ers zich steeds meer focussen op hun core business. De TIER 1 toeleveranciers krijgen daardoor nieuwe activiteiten erbij. Dat maakt het voor ons een stuk complexer”, aldus Eric Maas – IT Manager bij Frencken Europe. “Het is absoluut noodzakelijk dat de bedrijfsprocessen volkomen helder zijn voor onze medewerkers en partners. Daarnaast moet het voor al onze gebruikers mogelijk zijn om altijd en overal te kunnen werken met relevantie informatie.”

Dit implementeren vraagt echter een andere benadering dan het ‘traditionele’ vastleggen van transacties. Het information driven concept, dat aan de basis staat van GLOVIA G2, sluit daar perfect op aan door de gebruikers en hun manier van werken centraal te stellen. Zo zijn veel van de operationele rapporten bij Frencken nu omgezet naar grids (exceptie gedreven werklijsten). “We hebben nu direct inzicht in onze KPI’s. Met het oude systeem kostte dat niet alleen veel werk en tijd, maar was het proces ook foutgevoelig”, gaat Maas verder. “Met GLOVIA G2 beschikken we nu over de nodige transparantie, wendbaarheid en eenduidigheid om efficiënter, innovatiever en klantgerichter te kunnen werken.”

Gebruiksondersteuning en efficiëntie verbetering zijn dus de drijvende krachten achter de investeringen in het ERP-pakket bij Frencken. Doelstelling voor Frencken Europe is om het ‘information driven’ werken in 2014 verder uit te rollen naar alle bedrijven binnen de holding.

/////

Over Frencken Europe
Frencken Europe is als toeleverancier voor internationale OEMs al 65 jaar actief op het gebied van medische, halfgeleider- en analytische systemen. Naast het fabriceren, assembleren en testen van complexe en geavanceerde onderdelen, modules of zelfs complete producten op basis van fijnmechanica, elektronica en software, doet het bedrijf daarvan ook de productontwikkeling. Klanten in Europa, Azië en de Verenigde Staten zijn zo in staat hun innovatie te versnellen, hun processen te vereenvoudigen en zich ten volle aan hun kernactiviteiten te wijden. Frencken Europe is verantwoordelijk voor alle activiteiten inzake business development, marketing, sales, ontwikkeling en engineering binnen de wereldwijde Frencken groep die productielocaties heeft in China, Maleisië, Nederland, Singapore en de Verenigde Staten. Voor meer informatie: www.frencken.nl

Over Glovia International
Glovia International – dochteronderneming van Fujitsu Ltd., de derde grootste IT-dienstenleverancier ter wereld – is al meer dan 35 jaar actief als leverancier van ERP-oplossingen voor middelgrote en internationaal actieve bedrijven met discrete en projectgeoriënteerde productieomgevingen. Glovia International heeft wereldwijd meer dan 4000 implementaties begeleid, in sectoren zoals elektronica & elektrotechniek, machine- & apparatenbouw, industriële producten & - projecten, luchtvaart & defensie, automotive en toeleveranciers.