• 40 jaar ERP-ervaring
  • ERP door en voor fabrikanten
  • Lean manufacturing
  • Evenementen
  • Laatste nieuws
  • Persberichten

PM-Bearings kiest voor GLOVIA G2

icon_pdf_bigDownload PDF

EINDHOVEN/DEDEMSVAART, 12 mei 2015 – Precisiemetaal Bearings (PM-Bearings) ontwerpt en produceert al 45 jaar lineaire geleidingen en aanverwante metaalonderdelen voor o.a. de medische en de semiconductor industrie. Naast geleidingen worden ook complete systemen ontwikkeld en geproduceerd in de fabriek in Dedemsvaart. PM-Bearings heeft gekozen voor GLOVIA G2 van Fujitsu Glovia om alle kritische bedrijfsprocessen optimaal te ondersteunen.

De geleidingen van PM-Bearings hebben dusdanige nauwkeurigheden (<1 micron), dat de onderneming uitgegroeid is tot Europees marktleider en een belangrijke speler wereldwijd. De expertise van Fujitsu Glovia inzake de maakindustrie was dan ook een belangrijk element in de keuze voor GLOVIA G2.

“De Factory Planning module geeft ons de mogelijkheid om onze planningsprocessen in diverse logistieke concepten verder te optimaliseren. Wij verwachten dat dit, met de aanvulling van het Configure to Order concept, tot een verdere efficiencyslag zal leiden. Gezien het feit dat PM-Bearings samenwerkt met wereldspelers, is dat een vanzelfsprekende vereiste,” Aldus Gerlo Prinsen – financieel directeur bij PM-Bearings.

De implementatie van GLOVIA G2 is gestart op 1 mei 2015, de go-live is voorzien op 1 februari 2016. Binnen de vestiging in Dedemsvaart zal door een 35-tal medewerkers gestart worden met het dagelijks gebruik maken van GLOVIA G2.

//////////////
Over PM-Bearings
Precisiemetaal Bearings is onderdeel van de PM Group. Bij PM Group werken ruim 225 professionals die, samen met onze opdrachtgevers, werken aan hoognauwkeurige oplossingen. PM heeft alle capaciteiten in huis om volledige oplossingen vanaf scratch te ontwikkelen, produceren, monteren en te testen. PM divisies zijn gevestigd in Dedemsvaart, Hengelo (Ov) en Almere.
Voor meer informatie: www.pm-bearings.nl ; www.pm-group.nl

Over Fujitsu Glovia
Fujitsu Glovia is al meer dan 40 jaar actief als leverancier van ERP-oplossingen voor middelgrote en internationaal actieve bedrijven met discrete en projectgeoriënteerde productie-omgevingen. Fujitsu Glovia heeft wereldwijd meer dan 4000 implementaties begeleid, in sectoren zoals luchtvaart & defensie, elektronica & elektrotechniek, automotive, machine- & apparatenbouw, industriële producten & - projecten en toeleveranciers.